Yer

YouTube
ERG YouTube Kanalı

Tarih

Tem 30 2020

Zaman

10:00 - 10:30

Eğitimde İyi Örnekler Sunumları-8

Otizm Dünyaya Farklı Bir Bakış
Aynur Bayazit (aynurcelik09@hotmail.com), Ayşegül Büyüksaraçoğlu, Derya Yağmur, Züleyha Çağlar, İlknur Yonca Torunoğlu – Menekşe Ahmet Yalçınkaya Anaokulu

Özel eğitimde bireylerin akranları ile birlikte eğitilmeleri temel ilkedir. Bu ilkeden yola çıkarak üretilen Otizm Dünyaya Farklı Bir Bakış projesi ile okuldaki özel eğitim ve kaynaştırma öğrencilerinin gelişimlerine, engel durumlarına, ihtiyaçlarına uygun eğitsel materyal ve oyuncak yapmak amaçlanmıştır. Proje kapsamında veliler ile projeyi, projenin hedeflerini anlatan bilgilendirme toplantısı yapılır. Proje uygulama yeri belirlenir, eğitici materyal ve oyuncak yapmak için atölye kurulur. Özel eğitim ve kaynaştırma öğrencilerinin toplum dışına itilmesine karşın, daha kolay kaynaşmalarına ve bütün eğitim imkânlarından faydalanmalarına yardımcı olmak için velilerle haftada 2 gün, 4 saatlik atölye çalışmaları gerçekleştirilir. Atölye çalışmaları kapsamında hazırlanan eğitici materyal ve oyuncaklarla drama, hikâye, serbest oyun etkinlikleri düzenlenir. Projede, eğitsel materyal ve oyuncakların öğrencilerin dikkat gelişimine ve dil gelişimine katkı sağladığı, öğrencilerin normal gelişim gösteren akranlarıyla kaynaştığı, velilerin okul ve eğitim ortamına katıldığı gözlenmiş böylece hedeflenen başarıya ulaşılmıştır.

Sınıf içi etkinlik/öğretim uygulaması
Okul öncesi, Özel eğitim, Öğretmen, Veli
Dil eğitimi, Erken çocukluk eğitimi, Paydaş katılımı ve işbirliği

Oyunların Gücü Adına
Nurşah Yılmaz (nursah@ogrenmetasarimlari.com) – Öğrenme Tasarımları

Tasarladığımız Toplumsal Eşitlik Kiti, çocukların ve yetişkinlerin toplumsal cinsiyet eşitliği, toplumsal eşitlik hakkında konuşabilecekleri, sorgulayabilecekleri ve tartışabilecekleri farklı kademelerden oluşan bir kutu oyunudur. Kutu içerisinde bir oyun zemini, 4 piyon, 6 set kart, tekmatik (zar yerine geçen araç) ve ponçikler bulunmaktadır. Oyun zemini üzerinde başlangıç ve bitiş olmayan bir rota, 5 etap ve bilgi kartları yer alır. Oyun etaplarını oluştururken farklı gruplarla 5 farklı araştırma ve inceleme yapılır. Projede ulaşılan sonuçlar Öğrenme Tasarımları sayfasında paylaşılmıştır. Proje, oyun tasarımından itibaren toplam 15.170 kişiye uygulanmış ve uygulanmaya devam etmektedir.

Sınıf içi etkinlik/öğretim uygulaması, Sınıf dışı etkinlik/öğretim uygulaması
Ortaokul, Lise, Öğretmen, Okul çalışanları
Düşünme becerileri, İnsan hakları, barış ve demokrasi eğitimi, Sosyal duygusal beceriler

Öğrendikçe Büyür Dünya: Kıtalar Buluşuyor
Merve Aslan (merve.arslan@dusbahcesiokullari.com), Derya Şakacı, Edanur Sarıtaş, Özkan Öztürk, Hacer Öztürk – Özel Düş Bahçesi İlkokulu

Projede, insanları ve dünyayı tanımak, yeni kültürlerle tanışmak, farklı kültür değerlerini öğrenmek, anlamak, bilmek ve yaşamak amacıyla yola çıkıldı. Okumanın, ufkumuzu genişletmek için çalışmalar yapmanın, insan biriktirmenin, özgür olmanın ve saygı duymanın önemini kavrayarak projenin amaçlarına mercek tutuldu. “Öğrenmek isteyen bilir” mottosuyla adımlar atıldı. Dünya ülkeleri kültürleriyle, danslarıyla, yaşayışlarıyla, gelenek ve görenekleriyle, biyolojik çeşitliliğiyle ve daha birçok özelliğiyle ele alınabilir. Önce kendi kıtamızdan başlayarak, sonra dünyaya açılarak bu adımlar takip edilebilir. ”Pasaport”, ”İpuçlarına Bin Ülkeye Git”, ”Ülkeler Tabu Oyunu” gibi daha birçok etkinlikle keyifli hale getirilen proje, disiplinlerarası yapılan çalışmalarla desteklenir.

Sınıf içi etkinlik/öğretim uygulaması, Sınıf dışı etkinlik/öğretim uygulaması
İlkokul, Ortaokul
Düşünme becerileri, Paydaş katılımı ve işbirliği, Sosyal duygusal beceriler

Öğretim Materyali Olarak Dijital Hikâye
Süleyman Kayhan (suleyman.kayhan35@gmail.com), Büşra Çakar – Özel İzmir Bin Dokuz Yüz On Dokuz Okulları

Değişen dünya, öğrencilerin adaptasyon becerileriyle donatılmasını zorunlu kılıyor. Öğrencilere bu becerileri kazandırmanın bir yolu da iletişim, adaptasyon ve inovasyon temelinde birçok disiplinin bir arada kullanımına olanak sağlayan dijital hikâye anlatıcılığı olabilir. Öğretim Materyali Olarak Dijital Hikaye Geliştirme projesini uygulayanlarla deneyim paylaşımı yapmak yararlı olabilir. Aynı zamanda öğrencilerin derslerinde ürettikleri içerikler üzerinden eğitimde dijital hikâyenin işlevi de tartışılabilir. Dijital hikâye oluştururken kullanılabilecek araçlar çeşitlendirilebilir. Ders etkinliği olarak gerçekleştirilen bu tarihsel, kişisel ve eğitsel hikâye örnekleri pek çok disiplin için müfredat kapsamında bir etkinlik fikri olabilir.

Sınıf içi etkinlik/öğretim uygulaması, Sınıf dışı etkinlik/öğretim uygulaması
İlkokul, Ortaokul, Lise
Sosyal bilimler, Teknoloji ve dijital okuryazarlık

Öğretmen Kulübü
Yusuf Çağlayan (caglayanyusuf@hotmail.com) – Zikzak Grup

Öğretmen Kulübü, 2015 yılından bu yana tam 5 sezondur yaşam boyu öğrenme merakı taşıyan eğitimcilerin, mesleki ve kişisel deneyimlerini paylaşarak çoğalttıkları, farkındalık yaratan bir sosyal öğrenme ortamı ve organizasyonu olarak çalışmalarına devam etmektedir. On kişiden oluşan tasarım ekibi, tamamen sosyal gönüllü olarak Öğretmen Kulübü’nde sorumluluk almaktadır. Karşıyaka Belediyesi, İzmir Eğitim Kooperatifi ve Zikzak Grup işbirliği ile her Cuma akşamı buluşmalar yapmaktadır. 170’ten fazla buluşmada 2.000’den fazla farklı eğitimciye dokunarak, 200’den fazla alanda deneyimli kişi ya da kurumu eğitimcilerle buluşturmuştur. Biriken tüm deneyimleri yazılı ve görsel medya araçları yardımı ile dijital ortamlarda açık kaynak olarak paylaşmaktadır. İşbirliği yaptığı kamu kurumları, yerel yönetimler, sivil toplum örgütleri ve özel işletmeler ile ağını her geçen gün büyütmektedir.

Sınıf dışı etkinlik/öğretim uygulaması
Öğretmen
Öğretmen gelişimi